fredag 10 juni 2011

Nu börjar det

Studenten var fantastik. Så lycklig och trivsam. Men hektiskt också. Minglande hit och dit och få minuter till att bara sitta ner och njuta. Och oj vad snabbt dagen var över!
Efter studenten vaknade jag med någon slags konstig känsla. en känsla av frihet, men också vilsenhet. Vad gör jag nu? Jag har inte sommarlov, jag är bara arbetslös. Eller helt arbetslös är jag ju inte, men jag har bara en extraanställning. Jag får ingen ro. Vaknar tidigt på morgonen trots sena kvällar och är liksom rastlös.

Vad som stressar mig mest är pengar. Eller snarare bristen på pengar. Just nu har jag inget sommarjobb och jag vill verkligen inte jobba på Gotland.. MEN mamma ringde nyss och sa att hon pratat med en kvinna som gör produkter för kvinnor, till exempel mitt iphone-fodral och, som behöver någon som är duktig i telefon och kan ringa runt till klienter etc. Och mamma berättade att jag jobbar med det i princip på Aftonbladet och hon ville att jag skulle höra av mig till henne! Om jag får jobbet så kommer jag kunna ringa från Barcelona också - vilket innebär att jag har ett jobb där!! :D Nu väntar jag bara på att få hennes nummer från mor så ska jag höra av mig och se om vi kan ses nästa vecka. Åh, det skulle vara så himla bra! Dock tror jag att jag måste prata engelska hela tiden, men det kommer gå bra! :)

Ikväll ska jag på ytterligare en mottagning, i Nyköping! Oscar och Max tar studenten och hela familjen Serner ska ner och fira dom. Jag kommer vara väldigt fancy i min outfit och min lilla Chanel-väska hihiihihihihihi

HEJDÅ

Inga kommentarer: