lördag 3 mars 2012

Missbruk

Det är inte helt fel att vara hemma ändå. Men att vara borta så länge från det man älskar kan vara farligt när man väl är hemma igen.
Saker jag gärna överdosar på just nu är ostkrokar, Mike, simla, hemmabryggt kaffe och hårinpackning. Men allt är inte skratt och röda rosor; förutom allt det goda och lyxiga hår jag också på tre olika smärtlindrande piller för att lindra en mer än måttlig smärta i höger käkben/tunga/visdomstand/tandkött.
Jag har inte sovit som en prinsessa sedan jag kommit hem, mer vaknat klockan sju på morgonen av värk och oförmågan att somna om, men igår sov jag tungt ända fram till tio. Antagligen pågrund av de 4- 600 mg ibuprofen, 4 - 500 mg Alvedon och 2 iprenen jag dragit i mig.

Det känns som om smärtan blir värre varje dag, men den kan lika gärna vara lisans som igår, bara att den inte minskat.
I skrivande stund ligger jag och väntar på att en ny narkotikabomb ska börja verka sp jag ska kunna äta middag.

Men så dumt är inte livet som sagt. Hellre må dåligt bland de man älskar än långt bort.

Puss

Inga kommentarer: