onsdag 29 februari 2012

På svensk mark

Stört irriterande. Bloggade på bussen igår när jag var på väg hem från en bra fika med bästis, men det hade inte kommit upp här!
I alla fall, jag är hemma nu. Det är känns konstigt och roligt och temporärt. Jag vaknar tidigt på morgonen (runt sju) och känner mig redo att gå upp. Är lite lite nervös hela tiden. Men det går nog över snart. Eller det kommer det ju såklart att göra. Men det känns bara så underligt att vara tillbaka och att vi inte ska åka hem/dit/bort igen.

Hur som helst, denna vecka är fullspäckad av middagar, jobb och andra roliga saker. Och det känns skönt att komma tillbaka till något som händer, istället för att sitta och ruttna.
Igår åt jag och Mike på en jättemysig restaurang på Storgatan för att fira elva månader tillsammans. Jag hade i hemlighet bokat bord och beställt en trerätters middag bestående av hummersoppa, en halv hummer och en gudomligt god crème brule! Det var så gott och jättemysigt :)
Innan dess hann jag vara med bästis också i några timmar och gå igenom ungefär 0.4% av allt som hänt sedan vi båda åkte.

Idag ska jag till Aftonbladet och jobba tror jag, har inte riktigt fått klart för mig vad som väntar men ska vara där klockan tio. Sedan, i kväll, ska vi till Ari för en liten avskedsmiddag men pizzabakning. Blir nog superroligt!

Nu ska jag börja göra mig i ordning, och väcka det sovande monstret i mitt rum.
Pussar och kramar



Inga kommentarer: