torsdag 5 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter. Eller?

Gott nytt år! Hoppas att ni fick en bra start på det nya året, om inte - åtminstone fick nytt hopp om nya dörrar som kommer att öppnas.

Jag är nöjd med mitt nyår, om än det var lite att hålla i. Jag hade middag hos mig och sedan fyrverkeri-tittande och efterfest. Det var roligt, men som sagt mycket att ta hand om. Men så var jag ju värd också. Jag saknade Felicia, och Nick såklart, bland alla. Tråkigt att inte börja året med henne, men hon var i min telefon. Det var roligt :)
Det var härligt att få börja året med min kärlek, och med Sofia.
Men nog om den kvällen.

Jag vet inte om det bara är jag, men jag har funderat väldigt mycket sedan sista december på vad jag vill göra nu. Vad 2012 ska ta mig och var jag vill hamna tillslut. Och helt ärligt, jag har ingen aning. Jag vet inte om jag ska plugga, eller snarare jag vill inte plugga. Jag vill resa. Jag vill jobba. Men om jag ska plugga, vad ska jag studera då? Vad vill jag jobba med? Ingen jävla aning! Jag blir otroligt stressad av att inte veta vad jag vill. För det känns som om man växer upp fortare än man hinner med.
Jag har tänkt söka till några universitet till höstterminen, bara för att ha något att tacka ja eller nej till. Men jag har inte orkat sätta mig in i vad. Men jag har till mars på mig. Skönt.
Men jag tog ett test, för att se vad jag skulle kunna jobba med utifrån vilken sorts personlighet jag har och vad jag värderar. Och det var väldigt roligt faktiskt! Klicka HÄR och svara på några frågor :)))

Men hörni, vi tar det steg för steg. Och just nu bor jag i Spanien ett tag till, om en månad eller så kan jag ta tag i hur sommaren kommer se ut.

Jag önskar er ett utmanande men förlåtande 2012!
Bilden har inget med det här inlägget att göra, men min bror är så cool!!

2 kommentarer:

Rövnisse sa...

Är det meningen att man ska läsa all text? Eller bara kolla på bilderna? Jag tycker om när det är mycket bilder. :)

Emma sa...

Hej Rövnise, om man inte vill så behöver man inte läsa. Jag brukar lägga ut ganska roliga bilder ibland, men är även känd för mina skämt och extremt braiga humor. Så du kan gå miste om mycket.
Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!