fredag 24 februari 2012

Erfarenheter och extrakilon

Hej och välkomna till ännu ett inlägg i bloggen. Det är jag, Sofia, som ni kanske förstår. Jag tänkte bara komma in här i den lilla verkligheten och lägga ut lite känslor och visa ord online.
Är lite rostig, inte van att bli publicerad(LOL är visst van spelar)
Iallafall, idag var vi ute i Horta i en av Barcelonas äldsta parker, den byggdes på 1700-talet av en rik man. Han lät bygga ett väldigt vackert hus med tillhörande megaträdgård till sin dotter. I denna trädgård fanns bland annat en labyrint, vilket egentligen var anledningen till vårt nobla besök.

Vi beslutade oss för att ta var sin väg in i labyrinten och se vem som kom till mitten först. Det blev Emma. Jag fick gå runt ett tag och sådär. Men sen hade vi tävling ut och jag vann helt klart den, utan tvekan.

Aaa, och jag har ju en massa bilder som Emma ville att jag skulle lägga ut här så det kan jag göra. Här ovan är en bild på Emma när hon vann tävlingen, i mitten av el laberinto.

En bild från första veckan här i Barcelona, på en av alla hostel vi bodde på. Det känns som en livstid sedan. Jag tror inte ens de kilon vi gått upp väger mer än erfarenheterna vi fått med oss(om dom än må väga lika tungt, osäkert).
Alla situationer vi blivit satta i, alla problem vi löst. Tänk vi är nog oslagbara, lite så känns det ju.
Ingen bild jag lägger in kan förklara tiden vi spenderat här, många bilder finns det, men endå för få. Men ingen bild kan förklara för er vad som hänt, vad vi har varit med om.
Men jag tror att man kan förstå det om man möter oss, klart vi har ändrats, kanske syns det på oss. Vem vet.
Jag måste iallafall säga att jag är väldigt stolt över oss. Otroligt stolt. Det kanske inte alls blev som vi tänkt oss men det blev nog ändå över all förväntan. Men nu är äventyret snart över, bara tre dagar kvar i staden som har en så fin plats i våra hjärtan. Tre dagar som skall spenderas på bästa sätt och njutas av till fullo. Tre dagar, sedan får ni oss tillbaka, sedan är det ett nytt kapitel.


Ses snart vänner och bekanta!

Inga kommentarer: