torsdag 11 november 2010

alla bilderna!

Nu äntligen har jag fått tag på bilderna från Marrocko så nu får ni uppleva min resa genom en iPhone! ;)

På marknaden första kvällen


Det sitter nån tjej där på bilden, ingen aning om vem hon är, men det här var alltså utsikten från hotelltaket. Den store minareten är vad ni ser där bakom! 

Ett av alla hundra små torg i medinan med fantastiska stånd. Kolla mattorna i bakgrunden! 

Mamma va jävligt nöjd

De flesta caféer hade takterass, och utsikten kunde man ju knappast klaga över!

Jag försökte vara konstnärlig. Gick sådär



Även fast Marrakech är otroligt fattigt finns det så vackra detaljer överallt bland alla tiggare och sopor i gränderna. Kolla bara mosaiken runt valvet här över!


Måla lite henna, la la la

Mamma fick också



Chillar lite med den arabiska colan bara

Jag fick fint glitter på min :) 

Resans första bud av kameler kom här.. 

riktigt häftig liten ''affär'', dvs ett hål i väggen fyllt med massor av arabiska böcker!

''Internetcafé''




Ingången till vårt hotell. 

Uppträdanden på Jamaa el Fna, nattmarknaden varje kväll i veckan! 

Här säljs det sniglar







 
Jag gillar den här bilden skarpt!
Så naturligt och fint

Delar nog upp det här inlägget i två delar för det blev så väldigt många bilder! Resten kommer inom kort :) 

1 kommentar:

fannny sa...

ÅÅÅÅÅHHHHHHH emmma du verkar ha haft det sjuuukt nice!!! inte alls avensjuuuk nej nej.... love hennnna grejen sooooft :D :D :D

<3