tisdag 30 november 2010

lager på lager och pastillas de la garganta

Ligger i sängen med leggings, sockor, långärmad och halsduk. Och så två täcken på det. Det är kanske +5-8 grader i mitt rum och jag borde sova nu. Längtar hem och tycker inte livet är sådär jättehejsan här, men imorogn är det förta dagen på min praktikplats och det lär nog bli roligt. Min spanska kommer och går lite som den vill och min värdpappa tycker jag är dum i huvudet. Men dom på skolan sa att vi skulle bjuda på några skratt, så jag har väl gett honom en hel den vid det här laget.. Jag lyckades i alla fall köpa halstabletter på la farmacía för min ömma hals som även den väljer att ha ett eget liv.

Jag köpte minneskort idag och fotade lite granna, så i morgon ska jag försöka hinna lägga upp lite bilder, slutar jobbet halv nio (varje dag..) så jag borde hinna på kvällen efter middagen. Men nu är klockan ett även här i Barcelona och jag ska upp klockan åtta i morgon bitti.

Saknar er där hemma, men det kanske går bort snart

Inga kommentarer: