onsdag 1 december 2010

Dag tre

Sitter i köket och huttrar för mig själv över en kopp snabbkaffe och en konstig croissantmacka. Idag är det sol för första gången och om en liten stund ska jag bege mig ut för en välbehövd shoppningrunda!
Jag har blivit rejält förskyld här nere efter att ha sovit i ett så kallt rum, så idag ska jag köpa lite nässpray och mer halstabletter. Vill ju vara fräsch på jobbet.

Första praktikdagen var igår och det gick bra. Diego som är en av de jag jobbar med är jättesnäll och hjälper mig med såväl språket som med arbetssysslorna, som är riktigt få.. Igår regnade det så vi hade inte så många kunder, men jag kan ändå inte prata med dom så det spelar egentligen inger roll. Men 'Språket börjar komma lite. Om än bara i mitt huvud, men det är väl något antar jag. Men jag är så trött på att inte kunna säga något förutom ja och nej..

Ikväll är vi bjudna på fest, men eftersom jag är minderårig får inte jag och Felicia vara ute efetr elva sön-tors.. men imorgon ska vi på en glöggfest här i stan som pågår hela natten nästan! Det kommer bli så roligt, tar med mig kameran så ni kan få se :)

Nej nu måste jag gå, Frida väntar inne vid Urquinaona!
 Déo!!

Inga kommentarer: