måndag 6 december 2010

Långhelg!

Hejsan, hopsan. Ligger i sängen och väntar på att Felicia ska prata klart med Nick. Vi tänte gö ner till den lokala baren precis här nedanför och ta det lugnt för oss själva.
Vi hoppade över loppisen idag och sov lite mer istället, och sedan tog vi tunnelbanan till El Maresme Forum. Det var ett jättemysigt område med gulliga tapasrestauranger och själva shoppningcentrumet, Diagonal Mar, var väldigt stort. Och hade Primark! Dock var utbdet inte lika stort, det var som att de glömt halva tjejavdelningen och bara tagit dit herr- och barnkläder.. Men jag hittade lite julklappar och lite saker till mig. Det var inte lika billigt som i England, men de funka!

Idag fick vi för första gången pizza till middag, och tortilla dessutom! Mycket godare än de tidigare dagarna. Och nu ligger jag här, i ett rum som för en gångs skull är någorlunda varmt ( Erick har köpt en estufe - värmfläkt. Thank god) och är hyffsat nöjd.

Imorgonr det skola och jobb som gäller och det ska bli roligt! Har några fraser och ord på g som jag vill fråga om och på jobbet ska jag verkligen försöka prata mer! Har för edert några frågor så det kan komma igång lite. Vill kunna slappna av mer pö jobbet nu och bara prata på.

Nu ska jag läsa lite medan jag väntar på Felicia, eller sova... Bilder kommer upp senare ikväll! Buenas noches!

Inga kommentarer: